BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, June 4, 2011

Piluk..{kata orang Sarawak}

View Image
 
Ada ketika, kita gembira, gelak sepuas-puasnya..

Ada ketika, kita sedih, ingin menangis sepuas-puasnya..

Apa yang aku rasa sekarang adalah aku ingin menangis sepuasnya..

Menangis dan terus menangis sehingga tiada lagi air mata yang menitis..

Sensitif,mungkin itulah aku disisi pandangan yang lain.

Adakah aku cepat tersentuh dengan sesuatu?
 
Apa yang mengundang kesedihan yang membuatkan aku menangis?

Dan sekarang air mata ini menitis lagi, lagi dan lagi

Menangislah selagi mampu, dan sampai masa berhenti menangis teruskan hari-harimu seperti biasa.

Namun aku sedar, menangis bukan penawarnya.

Dan menangis tidak mampu mengulang waktu walau sedetik pun.

"Bila harus menangis, aku kan menangis, namun aik mata, kini telah habis"

"Andai dapat,, ku undurkan putaran dunia,, ingin ku ubah semua,,kata-kata dan tingkah laku ku.."



View Image


0 comments: